בניין מדעי המוח של סוזן וצ'ארלס גודמן

בונים את העתיד
של מדעי המוח

בניין מדעי המוח סוזן וצ'רלס גודמן, ביתו של ELSC, ממוקם על גבעה בלב קמפוס אדמונד ג'יי ספרא בגבעת רם. הוא תוכנן על ידי לורד נורמן פוסטר, ממשרד האדריכלים הבריטי היוקרתי Foster + Partners, בשיתוף המשרד הישראלי Baer, ​​Shifman-Nathan Architects. הבניין פתח את שעריו לפעילות מדעית ב-2018.

חזית הבניין עוטפת מסך של פיליגרן מתכת נוצץ המתאר נוירונים והקשרים ביניהם. עיצוב זה בהשראת הרישומים של סנטיאגו רמון אי קח'ל , האנטומיסט בן המאה ה-19 שנחגג כאבי מדעי המוח המודרניים. מסך הנוירונים נוצר על ידי Foster + Partners בשיתוף פרופ' אילון ועדיה, באמצעות הדמיה מתקדמת של נוירונים אמיתיים שסופקו על ידי פרופ' הנרי מרקרם ( EPFL ) ופרופ' עידן שגב (ELSC)

המבנה ערוך כשני אגפים מקבילים המקיפים חצר מרכזית. שלושת הקומות העליונות מכילות 28 מעבדות המקושרות על ידי מוקדים חברתיים, המעודדות אינטראקציה וחילופי רעיונות בין חוקרים וסטודנטים מדיסציפלינות שונות. קומת הקרקע כוללת מתקני הוראה, אודיטוריום אייזק ולובה בקר עם 200 מושבים, ספריית ארדיטי, קפיטריה ברנדמן וגוטליב, חצר פאלם ביץ' וגלריה לאמנות המוח מרטין דה סוזה-דאסאו. בבניין נמצא גם מרכז הדמיית המוח של Helmsley, הכולל את יחידת ELSC Core Microscopy ו-ELSC Neuroimaging Unit.

צילום: יורם אשהיים

שקופית קודמת
שקופית הבאה

צילום: הראל גלבוע

חצר חוף הדקל הפתוחה בלב הבניין מקימה מסלולי מחזור חדשים בקמפוס ומושכת את ירק הנוף שמסביב למבנה. נטועה בעצי הדר ועם מאפיין מים לאורכה, החצר יוצרת חלל שקט, רפלקטיבי ומיקרו אקלים קריר. בניין מדעי המוח של סוזן וצ'ארלס גודמן הוא בניין ירוק המיועד לצריכת אנרגיה נמוכה.

באירוע שנערך במרץ 2013 לכבוד משפחות גודמן וקראון על תרומתם הנדיבה לבניין, נשאה ברברה גודמן-מנילו נאום מכל הלב בשם המשפחה:

"אנחנו כאן היום כדי לכבד את זכרה של אמי, והציפיות שלנו הן שמחקר מדעי המוח שמגיע מהאוניברסיטה העברית יציל חיים של אמהות אחרות ואהובים אחרים. ההיסטוריה של אבי בסוכנות היהודית ובאוניברסיטה העברית. הוא מורשת רבת עוצמה עבור משפחתנו כהונותיו במועצת המנהלים של האוניברסיטה וכיו"ר מקבילות להופעתן של פריצות דרך רבות ביכולת שלנו לשקם אנשים שחוו טראומה ומוגבלות נוירולוגית מתנה זו מסמלת את הצלחתו של אבי בשיתוף הדורות הבאים שלנו המשפחה בעבודה החשובה שהוא דגל בה בענווה".

“Working memory”